Lazada Birthday Blogger Contest



Assalamualaikum and Hai.


yeay Happy Birthday Lazada ! sempena birthday Lazada yang ke 5 ni, Lazada ada buat contest yang best tau so mari lah ramai-ramai memeriahkan contest ni. lagi ramai join, lagi tinggi hadiah. kalau nak tau kat website Lazada pun ada buat sales nanti pada 22-24 Mac 2017 jadi jangan lupa set alarm siap-siap nanti terlepas pulak. siapa je tak suka beli barang kat Lazada ni. semua orang suka lagi- lagi ada sales durian runtuh !


jum jawab soalan dari Lazada.

a. What do you love about Lazada Malaysia?

Kalau nak tau Lazada memang online shop favourite I. banyak benda I beli di Lazada dari baju, cermin rumah, powerbank. hadiah kawan pun beli dari Lazada jugak. pertama sekali apa yang I suka dari Lazada ni adalah banyak pilihan barangan ! macam-macam boleh pilih tak payah dah nak bukak online website yang lain. selain itu, Lazada jugak banyak buat sales. memang seronok la nak membeli bila harga murah. website Lazada juga kemas dan senang nak cari barang. boleh guna bahagian search atau di bahagian kategori yang disediakan.

Lazada juga gunakan Cash On Delivery. memudahkan pengguna untuk membuat pembayaran. detail sesuatu produk juga disediakan dengan baik. senang I nak rujuk kalau nak cari sesuatu barang.


b. Top three Product picks from Lazada Malaysia.

Susahnya nak pilih produk kesukaan I dari Lazada ni. rambang mata dengan pilihan yang banyak pulak tu. Tapi disebabkan sejak kebelakangan ni I selalu singgah website Lazada sebab nak cari perabut dan kelengkapan rumah sebelum berpindah nanti, ni antara 3 barang yang I suka.

1. TV Cabinet.


I kalau boleh nak perabut putih. memang terus tergoda bila cuci mata cari TV Cabinet di Lazada ni. cantik, elegant dan nampak kemas dengan warna putih, design menarik. detail TV Cabinet ni pun disertakan di atas bahagian harga. sangat mudah kalau nak ukur untuk rumah nanti.


2. Dining Table.


semua favourite I adalah kelengkapan rumah hahaha. design dining table ni memang cantik dan sesuai untuk rumah I nanti.sekali lagi tema putih untuk perabut. nampak tak potongan harga yang banyak untuk dining table ni ! patut beli sekarang.


3. Air Cooler.



Cuaca sekarang memang kadang-kadang terlampau panas dan kadang-kadang hujan. kalau hujan tu nyaman jugak la rasa. kalau panas memang boleh buat mood terbang sebab panas sangat. I memang tak suka buat apa-apa kalau panas sangat ni. nak bergerak pun malas nanti berpeluh macam baru lepas workout. heh tu malas ke apa hehe. kalau ada air cooler ni mesti best. harga pun boleh tahan murah. sebab tu la suka shopping kat Lazada ni. boleh bandingkan harga sebab banyak pilihan air cooler.

c. How do you think Lazada Malaysia can improve?

I pernah baca keluhan seorang pelanggan Lazada ni di Twitter. barang yang dia order tak sama dengan yang sampai. beli bekas makanan yang mempunyai 4 bahagian, tapi yang sampai lain pula. jadi harapnya Lazada boleh membuat semakan semula dan tidak ambil mudah dengan pesanan pelanggan.

Selain itu, bagi barang yang dihantar dari luar negara, mungkin mengambil masa yang terlalu lama. agak menyusahkan pelanggan yang ingin menggunakan barang tersebut dengan kadar segera. Mungkin Lazada boleh memegang stok untuk sesetengah barang yang mengambil masa terlalu lama untuk sampai di tangan pembeli.


d. What is your birthday wish to Lazada Malaysia ?

Happy Birthday to Lazada Malaysia yang ke 5 tahun ! semoga terus berjaya dan berkembang dengan maju. semoga sentiasa berdiri teguh serta menjadi website membeli belah atas talian yang berjaya. Lazada Malaysia memang sentiasa di hati I hehe.





kalau korang nak join boleh tekan banner kat atas sekali tu atau tekan SINI. hadiah menarik menanti pemenang seperti -


Depending on the overall number of participants there will be either 10, 20 or 30 winners: 

1. Less than 50 Participants (10 winners) 

1st Prize: 1 x RM300
2nd Prize: 3 x RM200 
3rd Prize: 6 x RM100 

2. More than 50 and less than 100 Participants (20 winners) 

1st Prize: 1 x RM500
2nd Prize: 7 x RM250 
3rd Prize: 12 x RM125 

3. More than 100 Participants (30 winners) 

1st Prize : 1 x RM800 
2nd Prize : 12 x RM300 
3rd Prize :17 x RM150 

















13 comments

  1. baru tau lazada ada buat contest jugak

    hye dear.. jemput join segmen blog saya
    http://fashapurple.blogspot.my/2017/03/segmen-bloglist-april-2017-by-farah.html
    ada giveaway untuk 3 blogger bertuah =)

    ReplyDelete
  2. semua barang tu cantik sangat! muja pun suka putih tapi takut payah nak jaga. muja ni bukan pembersih sangat. hehehe

    semoga berjaya! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu laa kena jaga elok-elok perabut putih ni haha

      Delete
  3. Good luck awak :)

    www.fatinamdzfr.blogspot.com

    ReplyDelete