Cara senang nak cantik, sihat, bertenaga

Hello December.


Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk menjalani kehidupan seharian sampai hari ini. Kadang-kadang terfikir jugak, Allah bagi masa,peluang,ruang nak hidup sampai ke hari ini, apa je yang I dah buat, apa je yang I dah achive. Harap masih tak terlambat la nak usaha walau dalam apa jua yang I lakukan. Paling penting kena lakukan semua benda dengan niat kerana Allah SWT kan.


Bila menaip tengah malam macam ni terus jadi mendalam je semua ayat. Apa salahnya sharingkan, mengingatkan antara satu sama lain hihi. Jadi malam ni I nak kongsi kan salah satu produk Shaklee iaitu ESP Shaklee. My fav, My love. Produk Shaklee pertama yang I guna,minum untuk apa? Ni la nak cerita.



Pertama kali beli Esp ni masa sem 4 tak silap. Masa diploma. Tujuan utaman biasa la nak kurus dan nak kulit cantik. Dah besar kan confirm la penampilan itu paling penting. Memang tujuan I nak kurus. Masuk belajar diploma tahu tak berat I naik mendadak ! Pengaruh rakan sebaya betul hahahhah salahkan rakan sebaya padahal diri sendiri kuat makan. Memang tak boleh jadi, kena buat something untuk turunkan berat badan. Sebab tu la I consume Esp. Alhamdulilah, berat dah stabil. Tak gemuk, tak kurus. Walaupun kadang-kadang rasa gemuk, tengok dalam cermin masih gemuk, orang sekeliling cakap I dah kurus. Dah nampak berat tu kurang, beberapa bahagian badan ni dah kurang lemaknya. Mana tak happy kan sebab tu sampai sekarang, dah dua tiga tahun, masih amalkan Esp ni.



Yang kedua nya dalam masa nak kurus tu nak jugak kulit cantik. Dalam Esp ni ada protein soya yang membantu buatkan kulit gebu gebas dan kembalikan kulit kepada warna asal. Pernah dengar kan soya ni membantu dalam kecantikan kulit kita. Yes I sendiri yang rasa perubahan kepada kulit I. Kulit lebih bersih, jerawat susah nak timbul kecuali masa yang dia kena timbul hahahha. Lepastu kulit rasa gebu, lebih cerah dan tona tak sekata tu lama lama dah okay. Siapa yang taknak ada kulit bersih dan halus kan. Keguguran rambut pun boleh dikawal sebab badan kita cukup protein dan vitamin untuk penghasilan akar rambut yang lebih kuat.


Muka tengah tahan cahaya matahari. Suka tengok kulit sendiri sebab dah tak kusam.


Selain itu, Esp ni jugak sesuai sebagai antipenuaan, buat wajah lebih berseri dari dalam. Apa yang kita makan akan terpencar pada wajah. Kalau makan benda berkhasiat mesti la kulit pun cantik je, kalau makan benda tak berfaedah, kulit jadi kusam, tak cukup vitamin. Parut jerawat pun boleh pudar. Memang Esp ni paling ramai orang order dengan I sebab pakej untuk kenyang then boleh kurus, sihat badan, cantik dan bertenaga. Masa belajar dulu Esp memang penting untuk bagi kenyang lama. Biasa la student kan duit makan tu cukup-cukup je jadi dengan cara ni la I berjimat. Pagi minum esp je nanti petang terus makan sekali untuk malam.


Yang ketiga Esp ni memberi tenaga tahan lebih lama. Kalau nak tau start dari bulan November haritu dan berkemungkinan sampai bulan Januari, I kena ot untuk settlekan kerja-kerja sebelum tutup akaun untuk tahun ni. Sangat la penat sebab hari-hari balik pukul 8 malam, 9 malam. Sabtu pun kena kerja -.- Sabar jela menanggung kerja ni. Minggu pertama ot tu memang I tak larat. Nak bancuh esp pun tak sempat, terkejar-kejar antara nak tidur, nak siapkan kerja, nak kena datang awal. Memang tak cukup masa.


Kemudian terfikir. Bukan ke Esp ni boleh berikan tenaga, boleh cergaskan badan yang lesu. Rasa geram dengan diri sendiri tak sempat nak minum Esp ni padahal dah tau kebaikan dia hehhhh. Masuk minggu kedua, setiap hari tak miss minum. Sibuk macam mana pun kena jugak minum Esp. Sebab I memang perlukan tenaga yang lebih. Bayangkan nak kerja dan nak kemas rumah, basuh baju, kalau tak reti uruskan masa memang confirm serabut. Alhamdulillah kalau minum esp memang tenaga tu sampai ke malam. Tak sempat makan breakfast pun okay je sebab Esp mengenyangkan. Tunggu rehat lunch je makan hehe lepastu boleh kurus yeay !






Khasiat Esp ni sebab dalam dia ada protein. Memang kebanyakkan orang tak dapat mengekalkan tenaga  dan stamina sepanjang menjalani kehidupan seharian. I pun sama. Sebuk kalah menteri, kena perah otak lagi. Jadi dengan minum protein, stamina dan tenaga dapat ditingkatkan. Dari mana pulak sumber protein Esp ni? Berasaskan protein tumbuhan berkualiti tinggi. Protien soya dia tak diubahsuai secara genetik(bukan GMO). Yang berita soya tak baik untuk tubuh badan tu, soya yang jenis dah diubah suai, soya yang dijual murah murah tu. Kalau Esp memang tak ubah pun genetik dia.


Esp Mixed Soy Protien Isolate Powder adalah makanan lazat yang kaya dengan kalsium dan protein. Fav I bila bancuh Esp ni dengan milo dan pisang ! Ya Allah sedapnyaaaaa. Tambah ais lagi. Hilang haus lepastu kenyang sampai petang. Nikmat betul. Setiap hidangan Esp ni membekalkan 14gram protein berasaskan tumbuhan protein soya membantu menurunkan paras kolestrol. Yang ada kolestrol tinggi tu berhati-hati okay banyak kesan buruk pada tubuh badan. Kena consume Esp cepat2 untuk turunkan paras kolestrol.





Selain itu, Esp ni jugak tinggi dengan kalsium yang membantu perkembangan tulang dan gigit yang kuat. Sebab I jarang ambil makanan dan minuman yang berunsurkan kalsium, Esp ni memang senang dan cepat je nak dapatkan khasiat kalsium tu. Lepastu ada 9 asid amino pulak untuk kesihatan badan dan organ dalaman.


Antara manfaat lain lagi, Esp boleh mempercepatkan proses penyembuhan luka, mengatasi gastrik dan pedih ulu hati, mengatasi masalah cepat letih dan lesu, menyihatkan kuku dan rambut, menghaluskan tumit pecah dan merekah, mencegah osteoporosis, menguatkan otot rahim bagi yang dalam proses nak menimang cahaya mata, yang dalam proses nak dapatkan anak pun boleh cuba. Yang paling best sebagai milk booster bagi ibu menyusu. Susu lebih banyak dan pekat.


Yang menjadi kegemaran I bila Esp ni kita boleh bancuh dengan macam-macam cara. I pun ada lebih 100 menu untuk Esp ni. Setiap hari menu lain-lain. Boleh check instagram I @airahbeautyhealth sebab setiap hari pos menu berlainan untuk Esp. Kadang rajin jugak terus instastory je tengah bancuh Esp hehe.






Special untuk customer yang purchase dengan I sahaja, akan dapat guide dan special consultation beserta jadual lengkap untuk consume Esp ni. Paling best siap dapat cadangan resepi untuk Esp lagi. Memang paling famous la ramai beli Esp dengan I. Selain postage setiap hari insha Allah I pun ada buat cod kawasan sekitar johor bahru. Cod lagi senang kan.


Esp ni bukan sahaja all in one tapi dia termasuk jugak dalam set jerawat shaklee, set resdung shaklee, set ikhtiar hamil shaklee, set hamil shaklee, set dalampantang shaklee, set kecantikan shaklee dan set berat ideal shaklee. Kalau nak beli yang set terus untuk apa-apa masalah berkaitan pun boleh je terus whatsapp I okay.





I jugak merupakan anak didik Irine Nadia Marcello, kenal tak blogger famous yang masih cantik jelita dan ada tiga orang anak tu hehe. Kalau korang pun nak join buat side income dengan Shaklee, nak tambah pendapatan boleh laa whatsapp I di 017 563 0516. Insha Allah kalau usaha mesti la ada hasil dia kan. I memang dah lama salute dengan Ibu Irine Nadia ni semua benda dia buat semua berjaya tsktsk jealous betul. Jadi uols kalau nak beli Esp ke atau mana mana produk shaklee boleh whatsapp I. I guide dari a-z. Nak jadi anak didik Ibu Irine pun whatsapp je I okay.

0 comments