Mencari Hadiah Untuk Tersayang?


Bukan mudah nak buat keputusan bila nak bagi hadiah pada seseorang. Lagi-lagi bila hadiah yang diberikan kepada orang tersayang. Pasti pelbagai persoalan akan timbul. Nak beli hadiah apa? Si penerima akan suka atau tak? Nak pilih warna apa? I yang nak bagi hadiah dekat orang tersayang pun akan stress tiba-tiba sebab fikir nak bagi hadiah apa je.

Bagi yang tercari-cari hadiah apa nak bagi pada orang tersayang, I ada satu idea. Idea ni bukan sahaja sesuai untuk diberi pada orang tersayang je tau, boleh bagi bila ada event besar seperti majlis graduasi, hadiah perkahwinan dan lain-lain lagi. Nak beri pada diri sendiri pun lagi la digalakkan sebab kena sayang diri sendiri dulu baru orang lain haha.





Personalised Gift Idea. Okay apa itu personalized gift? Personalized gift ialah hadiah yang kita sendiri reka dan hias mengikut kretiviti sendiri yang lahir dari hati. Lahir dari hati tu I saje tambah tapi betul kan? Lebih bermakna hadiah tersebut jika kita sendiri yang reka mengikut apa yang kita nak. Kita sendiri boleh pilih nak jenis macam mana, bentuk dan warna mengikut citarasa sendiri. Yang paling best bila boleh pilih gambar sendiri untuk diletakkan pada hadiah tersebut, tambah dengan kata-kata manis untuk si penerima. So sweet.

Bagi I, personalized gift ni lebih dekat di hari sebab macam yang I bagitau tadi. Dari A-Z kita boleh buat mengikut citarasa sendiri atau si penerima. Hadiah akan lebih bermakna dan akan membuatkan si penerima terasa disayangi dan dekat dengan kita. Bagi I, personalized gift ni akan lebih diingati.

Dekat mana boleh buat personalized gift? I suggest buat dekat Printcious.com. Kenapa I suggest Printcious sebab dekat sini boleh buat pelbagai jenis personalized gift yang cantik dan kreatif ! Kalau singgah website dia memang banyak yang kita boleh buat contohnya design pada bantal, pada tshirt, casing badges dan pelbagai lagi. Yang paling I suka ialah design pada mug. Yang mencari cenderamata untuk classmate ke boleh la try buat button badge for university.





Atas ni antara produk yang korang boleh buat untuk personalized gift tu. Banyak kan? Macam I, favourite I ialah rekaan atas mug. Mug pun boleh dijadikan as custom gift tau. Sekarang I memang dalam mood mengumpul mug. Alangkah seronoknya kalau dapat order personalized mug ni untuk diri sendiri. Memang I pilih rekaan yang cute dan warna pastel je. Bawah ni I letakkan gambar contoh kalau korang nak order personalized mug macam I. Rekaan yang customer order memang ikut pilihan customer sendiri tau. Warna, gambar dan rekaan semua boleh pilih sendiri. Senang dan dapat puaskan hati sendiri.






Mug pulak ada dua jenis pilihan. Satu jenis mug biasa je jenis ada colour, lagi satu magic mug yang bila masukkan air panas akan keluar gambar. Dua dua jenis ni sangat cute untuk dijadikan hadiah. Banyak lagi yang korang boleh buat dengan personalized gift ni tau check je website Printcious.com dan tengok contoh-contoh customer yang pernah order. Semua kreatif dan feedback oleh si penerima hadiah pun positif.





Cara nak order pun senang je semudah ABC. Step pertama korang pergi ke website Printcious. Lepastu signup macam biasa. Then pilih je pada navigation bar atas tu pada bahagian ‘Shop’, ‘Create’ atau ‘Gift’. Kalau shop korang tak payah pening nak fikir rekaan sebab semua dah siap tinggal nak edit sikit je. Kalau bahagian Create korang boleh pilih sendiri semua benda ikut kesukaan masing-masing. Bahagian ni I suka sebab boleh customized sendiri semua benda. Bahagian gift pula lebih specific pada si penerima sama ada nak cari hadiah yang bersesuaian mengikut majlis atau event.









Atas ni pula design yang I dah buat. Sangat la senang dan bagi I cantik ! haha. Senang je nak design mug macam ni. Pergi bar atas tu dan pilih untuk design mug. Lepastu boleh tekan ‘Start Designing’ tu. Pada bahagian tu korang boleh pilih gambar sendiri untuk jadikan background mug tu dan tulisan pada mug pun boleh edit ikut suka. Tadaaa jadi la macam I punya.

Bagi I bila dah ada website dan platform macam ni lagi senang nak cari hadiah untuk suami ke, nak buat surprise ke tau hadiah hari jadi. Nampak lagi sweet dan ikhlas sebab kita sendiri boleh buat macam yang kita nak. Feedback dari customer pun kebanyakkan nya suka dengan medium ni untuk membeli hadiah. Harga dia pun berbaloi. Sangat la rugi kalau korang tak singgah Printcious dan order hadiah untuk kesayangan atau untuk diri sendiri.

Best jugak kalau dapat customized sendiri graduationphoto booth atau any event macam kita customized gift ni kan? 123cheese menyediakan khidmat menyewa photo booth dan props. Kalau pergi website dia memang banyak pilihan mengikut tema yang kita nak. Khidmat seperti ini sangat sesuai untuk semua event. Tak perlu susah susah dah nak buat sendiri sebab semua dah sedia tinggal nak order sahaja. Majlis korang mesti lebih meriah.


51 comments

  1. Siqah tak pernah lagi cuba Printicious dan Photobook. Ramai dah cuba tapi Siqah je masih di takuk lama. Hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Photobook tu skrg ada promo rm1 je siqah haha
      Airah suka printcious ni sebab boleh design je sendiri macam yang kita suka

      Delete
  2. wah.... menariknya.... just click jer... nice sharing

    ReplyDelete
  3. wahhh
    bagus2 atas perkongsian
    boleh usha2 kejap lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena singgah printcious kot ada yang berkenan

      Delete
  4. cantik dan unik rupanya..

    ya memang mudah sungguh untuk berbeli atau tempah.

    yang kurang mudah ialah ongkos nya dong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha kalau nak beli untuk hadiah kena simpan duit awal2 la

      Delete
  5. Senang DIY dengan Printcious ni. Byk pilihan dan harga pun berpatutan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aha pilihan dia banyak nak buat macam mana pun boleh jee

      Delete
  6. menarik nnt nak try beli dgn printcioust la..buat hadiah utk anak-anak2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang ada sales tau dekat website dia boleh singgah tengok

      Delete
  7. wahhhh ! bestnya boleh custom-made printed souvenir menggunakan perkhidmatan dari printcious nie. Nak jugak lah buat utk bagi hadiah pada hari jadi best friend april ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aha custom je ada sentimental value bila bagi pada orang tersayang ni

      Delete
  8. Qeela suka jugak DIY / Custom made gift macam ni, lagi puas hati kan dapat design sendiri. Nampak macam menarik website ni, nanti boleh cuba tengok-tengok dulu apa yang ada lagi kat sana ni hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aha qeela lagi menarik kalau buat sendiri macam ni.

      Delete
  9. Awww. Suka lah macam ni. Bila bagi item customize macam ni feeling dia akan lebih dekat dan sweet gitu.

    ReplyDelete
  10. Customized gift memang hadiah yang sangat sesuai untuk yang tersayang. Sebab unik, dalam dunia ni satu tu je yang ada. Jadi memang idea yang baik

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju. rasa lebih bermakna bila dapat hadiah macam ni

      Delete
  11. Menarik ni... mmg memudahkan klu nak cari gift yg sesuai. Tambahan lagi ia lebih menjimatkan sbb tak perlu keluar kos yg bnyk nak mencari kat luar lagi. Senang order secara online mcm ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang kalau dah ada website macam ni memudahkan nak mencari barang tak perlu membazir minyak dah

      Delete
  12. Photobook rm1 je eh..senangkan nak cari hadiah..banyak boleh dijadikan hadiah..just pilih je.yang dah kreatif tu boleh la buat sendiri design

    ReplyDelete
    Replies
    1. aha kalau tak kreatif pun boleh je design tiru dekat google ke memana hehe

      Delete
  13. Oh the gift is so unique and special. Customize present are really meaningful. Would love to check them out. The mug u design is so cute!

    ReplyDelete
  14. tak pernah lagi guna khidmat Printcious ni

    ReplyDelete
  15. cantik2 kan design kat sini..plg best kita nak design pun boleh :-) mudah dan murah

    ReplyDelete
  16. Such a great way to give a gift to your love ones. I’m actually looking for customised tees will check out their services.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya you can check their website for cute customized tee

      Delete
  17. Oh yes yes! i pernak order personalize hadiah from them. Memang best, senang nak design, order and delivery pun cepat. I like this kind of present then just buy off the shelve.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yass me too easy to use nak pilih pun senang

      Delete
  18. Lia pernah beli barang dari Printcious gak. DIY gak guna gambar sendiri. Menarik dan sangat puas hati. Proses Penghantaran pun xde lah lambat sgt.

    www.liahasty.com

    ReplyDelete
  19. Printcious memang banyak pilihan hadiah yang ada.kalau blur tak tahu nak bagi hadiah apa pilih saja di printcious

    ReplyDelete
  20. teringat 10 thn lps nk cr service mcm ni sikit punya payah... last2 buat sendiri ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang tak susah dah. guna je printcious kan

      Delete
  21. Bestnya mug printicious tu..boleh customize mcm mana yg kita nak..siap boleh letak nama kan..mmg menarik sgt2 ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. airah pun terus tertarik nak order customized mug sendiri

      Delete
  22. Senang kan macam nie boleh design macam mana kita nak..

    ReplyDelete
  23. oh menarik ni boleh personalized design yang kita nak dan semuanya melalui delivery je kan.... nak buat juga lah untuk husband and kids nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh la cuba nanti senang nak membeli hadiah lepas ni

      Delete
  24. i have used printcious before and yeap they do have great quality products....their pillows are rather unique to get instead of the mugs...in my opinion..hehhehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. i should order their pillow soon.thank you for your recommendation

      Delete
  25. Segalanya hujung jari . Bestnya printcious ni kita sendiri yg create design , dan hantar design tersebut biar diorang ke yg print kan . Kualiti memang superb

    ReplyDelete
    Replies
    1. airah pun tak sabar nak tunggu airah punya so boleh tegok kualiti dia

      Delete
  26. kalau pandai design sebdiri mungkin hasilnya lebih menarik dan ikhlas lah sbb kita design sendiri. lagi bermakna apa yg kita buat tu kita nak bagi org tsayang

    ReplyDelete