#SegmenAzahRahaman : Aku Seorang Blogger!


Harini nak join segmen dari Azah Rahaman. Syarat dia senang je. Sambil join segmen sambil blogwalking kan best gitu. I memang dah follow blog sis Azah lama dah cuma googleplus je belum follow jadi jum la kita buat syarat-syaratnya semua. Kalau nak join boleh tekan banner di atas okay.


bila blog ditubuhkan
Blog Airah Syahirah ditubuhkan pada tahun 2016 hahaha. Blog ni baru lagi sebenarnya. Sebelum ni I ada tiga ke empat blog macam tu dan mula berblogging masa tingkat empat kot. Ke tingkatan tiga. Tapi biasa la bukan serius sangat masa tu sampai blog asyik bertukar tukar je.


maksud tersendiri nama blog dan url blog
Nama blog Airah Syahirah dan url pun nama yang sama. Sebenarnya nama Airah ni gabungan huruf awal nama Aiman dan huruf last nama I. Jadilah Airah. Ai for Aiman dan Rah untuk Syahirah. Sekian !


ceritakan pahit manis sebagai seorang blogger
Pahit manis eh. I tak pasti ada ke yang pahit sebab I pun baru nak serius dalam berblogging. Blogging ni seronok sebenarnya bagi mereka yang suka menulis/menaip. Macam diari harian. Senang diri sendiri atau orang lain nak refer kalau mencari info atau apa-apa sahaja la. Sebab tu la kalau boleh I memang nak masukkan sebanyak boleh info kalau I pergi travel berjalan sana sini, review produk dan lain-lain.

Yang manis bagi I bila dapat buat duit melalui blogging. Walaupun bukan tujuan utama I untuk dapat income dari blog tapi secara tidak langsung apa salahnya kan. Dapt eratkan hubungan dan dapat kenal dengan blogger lain dari pelbagai tempat pun manis jugak. Kumpul kawan baru.



 nasihat kepada blogger lain
Nasihat I kepada blogger lain, em emmm layak ke nak bagi nasihat ni haha. Kalau berblogging tu elakkan copy paste je kandungan dari blog orang lain. Pastikan content kita ori dari diri sendiri. Kalau ambil gambar atau apa sahaja la milik orang lain pastikan minta izin atau kreditkan pada pemilik. Kena jaga etika juga tau. Itu sahaja la kot.











11 comments

  1. memang best jadi blogger nie. comel je nama url blog :)

    ReplyDelete
  2. nice combination nama Airah tu. haha. kreatif sungguh! yela kan dulu kita tatau lagi cara nak serius dengan blogger, skrg bila dah tahu banyak kebaikan blog ni, mesti kita akan serius dah kan :DD nice tips sis. usahlah copy paste ni kan. idea yang tersendiri tu lebih baik. tq ye sudi join segmen azah :D

    ReplyDelete
  3. gabungan nama tu sedap didengar. :)

    btw singgah dari segmen yang sama :) salam perkenalan.

    ReplyDelete
  4. Zumal singgah dari segmen yang sama, done follow sini
    http://www.duniazumal.com/2018/03/aku-seorang-blogger.html

    ReplyDelete
  5. wow..menarik..

    dah kenal blog sejak dari sekolah.

    itu dah kira bagus

    ReplyDelete
  6. Wow..start sekolah menengah awak berblog, saya junior la camni :)
    http://www.nurzariniismail.com/

    ReplyDelete
  7. Singgah di sini dan salam perkenalan..
    http://starlavenderluna.blogspot.my/2018/03/segmenazahrahaman-aku-seorang-blogger.html

    ReplyDelete
  8. semoga terus sukses dalam berblogging!

    ReplyDelete
  9. Shaa follow sini. Salam perkenalan :) http://littlestar20.blogspot.my/2018/03/segmenazahrahaman-aku-seorang-blogger.html

    ReplyDelete
  10. assalamualaikum... sy dr segemen yg sama... salam ukhuwah dan teruskan berblog ya!

    ReplyDelete
  11. Salam kenal.
    Mrs. A singgah join segmen yang sama.

    ReplyDelete