Kitsui Vita C+ Shine Untuk Vitamin C Harian

Pernah tak rasa kekurangan vitamin C? Sesetengah orang tak tahu pun badan mereka kekurangan vitamin C. Antara tanda-tanda kekurangan vitamin C adalah masalah kulit seperti berkedut, kering, kasar dan berjerawat. Selain itu, sakit gusi, sakit sendi, masalah penglihatan dan cepat letih. Kalau korang ada salah satu tanda tersebut boleh la mula amalkan pengambilan vitamin C yang mencukupi.



Kekurangan Vitamin C juga disebabkan kurang makan buah-buahan dan kurang bersenam. I amalkan KITSUI VITA C+ SHINE yang mengandungi enam jenis buah-buahan penting yang kaya dengan Vitamin C (1000mg) semulajadi dengan gabungan Vitamin A, Vitamin D, Vitamin  B12, Vitamin B2 dan Vitamin B6. Antara buah-buahan yang digunakan adalah oren, kiwi, buah delima, lemon, mangga dan nenas. Lemon mengandungi nutrisi dan vitamin C dan B untuk menjaga kesihatan mulut dan gusi.








Ascorbic Acid 100mg
Pomegranate 200mg
Kiwi 150mg
Orange 100mg
Nenas 150mg
Mango 150mg
Lemon 150mg
Total : 1000mg (Vitamin C)



Manfaat Kitsui Vita C+ Shine

Kitsui Vita C+ Shine menggunakan formulasi terkini dari Korea. Teknik yang digunakan pula adalah teknik pembekuan berkepekatan tinggi untuk dijadikan serbuk. Apa yang I perasan sejak mengamalkan Vita C+ Shine ni, sistem imuniti badan lebih kuat dan badan lebih cergas. Nak siapkan urusan seharian pun tak rasa cepat letih. Kandungan dari buah oren membantu memberikan vitamin C untuk sistem imuniti badan. Kulit I agak sensitif dan cepat selsema kalau terdedah dengan persekitaran kurang bersih. Tapi sekarang dah lebih baik.




Selain itu, Vita C+ Shine juga membantu penglihatan menjadi lebih baik, mencantikkan kulit lebih glowing dan antioksidan yang tinggi untuk melindungi kulit dari sinaran UVA dan UVB. Bahan seperti kiwi dan buah delima, melindungi kulit dan melawan radikal bebas serta mengurangkan tanda-tanda penuaan. Kalau korang memang menitikberatkan penjagaan kulit, kena amalkan vitamin C ni tau. Gigi dan tulang juga menjadi kuat dan sihat. Bila I minum Vita C+ Shine, I akan buat sekali untuk Aiman sebab produk ni sesuai untuk seisi keluarga.










Sebelum amalkan apa-apa vitamin, I akan pastikan produk tersebut tidak mengandungi bahan-bahan berbahaya. Kitsui Vita C+ Shine bebas dari bahan berbahaya seperti hormon, pengawet, gluten, GMO, Antibiotik dan bahan kimia. Ia disahkan halal dan sesuai untuk vegan. Paling best jenama Kitsui ni dah banyak memenangi anugerah antarabangsa. Rasa lebih yakin nak guna produk ni. Produk yang dikeluarkan juga lulus ujian makmal dan Kitsui sendiri sudah melebihi 20 tahun dipasaran.













Cara Bancuhan

Cara nak minum pula sangat senang sebab dah siap dalam individual pek. Vita C+ Shine menggunakan mesin vakum tanpa menggunakan vakum alkohol. Bancuh je satu pek Vita C+ Shine dengan air suam 150ml. Shake sampai serbuk Vita C+ Shine dan air larut lepastu boleh minum. Rasa dia tak masam pun just nice dan memang boleh telan. Teknologi dan buah yang digunakan dari Itali jadi rasa pahit tak ada dan memang sedap.



Buat urusan seharian kadang terlupa nak makan vitamin. Bila boleh bancuh terus ni, sebelum sarapan boleh bancuh dan siap sarapan je terus habiskan. Rasa segar lepas minum. Boleh dapatkan di Watsons terdekat.


Bagi yang ingin mendapatkan produk ini, boleh ke farmasi berdekatan ataupun beli secara online.
Jom ikuti laman media sosial rasmi Kitsui
Instagram : 
https://instagram.com/kitsuimalaysia
Facebook :
https://www.facebook.com/kitsuimalaysia/
Tik Tok :
https://vt.tiktok.com/ZSJefYjJy/
Shopee : 
https://shopee.com.my/kitsui.my.hq?smtt=0.0.9
Website :
https://kitsui.com.my/
#kitsui





35 comments

  1. tu la..kalau benda yang minum minum ni kena la yg rasanya sedap... kalau tak..memang tak terminum

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Yang ni memang sedap rasa buah masam masam je

      Delete
    2. betul tu. yang ni memang sedap rasa buah masam-masam sikit

      Delete
  2. Vitamin C untuk kulit muka. Kalau kurang Vitamin ni cepat la ada tanda penuaan kat muka. Kalau cukup Vitamin ni mau glowing muka ye....Kena cari la produk Kitsui ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu vitamin c kena cukup kalau nak kulit cantik sebab vitamin c boleh dapat melalui makanan je

      Delete
  3. First of all, you look shiny and sparkling after taking this vitamin. I’m sure this vitamin is a good one. Thank you for sharing your review.

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you. yes I see a good after effect after consume this one

      Delete
  4. Dah lama jenama ni ye, maknanya memang dipercayai. Anugerah pun banyak dapat tu..nak cari jugalah vitamin C Kitsui ni,sebab memang kurang makan sayur dan buah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aha jenama ni memang trusted sebab jual dekat drugstore macam watsons

      Delete
  5. Nampak ramai kawan2 promote produk ni. Bagus katanya. Yer la vitamin c kan? Memang patut kite consume untuk badan

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul vitamin c banyak manfaat untuk badan. suka bancvuh macam ni sebab boleh rasa air sedap hahaa

      Delete
  6. Bagu ni, tak kisahlah kan jenama apa pun, kalau kata VitC tu dah memang mesti kita amik, so memang baguslah kann.. nanti boleh cuba...

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju. kalau nak tukar try vitamin c jenis lain boleh la try yang bancuh macam ni pulak

      Delete
  7. Vitamin ni mmg basus sebenarnya. Pernah varian yg lain tapi yang ini not bad juga

    ReplyDelete
    Replies
    1. pilihan sumber buah buahan untuk vitamin c dia sedap

      Delete
  8. Sedapkan vitamin C Kitsui. Akak pun makan. Efek makan vitamin c paling ketara pada keadaan kulit dan tenaga. Berseri-seri. Hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul. yang bertenaga tu setuju sangat walaupun dia vitamin c je

      Delete
  9. Nak prepare pun senang kan supplement dalam packaging mcm ni.. 👍👍👍Ada try my housemate punya Kitsui before this.. Sedap pun sedap kan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul shake je. boleh bawa pergi office ke mana-mana senang

      Delete
  10. Ok nak cuba since akak memang suka ambik vitamin c sekarang nih , lagipun KITSUI ni memang jenama yang dipercayai sangat.

    ReplyDelete
  11. Kalau saya kurang vitamin C, akan terasa bila sakit tekak atau mcm nak selsema. Bagus bila ada produk mcm ni, senang nk consume.

    ReplyDelete
  12. kite selalu flavette je.. nanti boleh try ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. flavette pun fav kte jugak hahaha suka banyak pilihan

      Delete
  13. Oh yeah. Zaman-zaman lawan Covid nie memang bagus minum Vitamin C untuk meningkatkan imunisasi badan kita kan. And produk Kitsui pula memang boleh dipercayai

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul kalau boleh cukupkan pengambilan vit c seharian bagi antobodi tinggi

      Delete
  14. Nak tanya, ibu menyusui boleh minum jugak ke?

    ReplyDelete
  15. Sblm nie dh cuba beberapa produk yg founder tempatan buat. But rasa insecure plk after timbul a few issues. So, to be safe just nak consume produk dari farmasi jek skrg. Rasanya lebih yakin dan boleh dipercayai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kitsui dah masuk drugstore juga insha Allah boleh dipercayai

      Delete
  16. Kita dah cuba produk Kitsui yang Vita C+ Shine ni memang rasa sedap sebab ada rasa buah dalamnya dan juga menggunakan bahan semulajadi hehehe best-best...

    ReplyDelete
  17. Vitamin c+ shine ne sesuai tak untuk ibu menyusu kn anak

    ReplyDelete