Kenapa Hansaegee Nature? Dan YES !

Ingat tak pencuci muka Hansaegee Nature Aloe AC Clean Bubble Cleanser yang I pernah buat review dalam entry ini dan ini? Kenapa I suka sangat dengan pencuci muka Aloe AC ni? Pertama, keberkesanan pencuci muka ni membantu menyahkan jerawat yang bermaharajalela dekat kulit I. Dengan buih yang gebu dan lembut, kulit I rasa lebih bersih dan tak kering pun. Minyak pada muka pun semakin hari semakin berkurang menjadikan kulit I lebih sihat. Sebab itu kalau tengok entry I yang lepas, gambar before dengan after berbeza sangat.



Kenapa I percaya dengan jenama Hansaegee Nature?
Bagi yang tak tahu, Hansaegee Nature merupakan jenama produk kecantikan yang dah wujud sejak tahun 2011 lagi. I dari dulu dah tengok positif review orang lain terhadap produk Hansaegee Nature ni tapi baru sekarang berpeluang nak merasai sendiri. Produk yang dihasilkan original Made in Korea dengan bahan yang berkualiti tinggi.






Hansaegee Nature komited untuk menghasilkan produk penjagaan kulit dan kecantikan yang berkualiti untuk wanita di Malaysia yang semestinya senang digunakan dan selamat. 



Entry lepas I ada bagitau I akan repurchased pencuci muka ni sebab rasa tak lengkap dah skincare routine I tanpa pencuci muka Aloe AC ni. Semua produk Hansaegee Nature dijual melalui official Online Website jadi memang senang kalau nak shopping skincare. I rasa beli melalui website lebih mudah, jimat masa, tunggu je barang sampai depan rumah.



Cara pembelian di Website Hansaegee nature
1. Pergi ke www.hansaegee.com






2. Tekan Sign Up di tab belah kanan dan isi semua maklumat yang diperlukan. I tick ‘Sign Up for Newsletter’ terus sebab senang la nak tahu kalau Hansaegee Nature ada buat promo ke apa kan.





Tadaaa dah settle. Senang je nak sign up lepas tu dah boleh terus shopping ! 





3. Tekan bahagian ‘Products’ untuk tengok barang apa korang nak beli. Macam I, I nak beli Aloe AC Cleanser, terus la tekan nama produk tu. Selain terus ke bahagian ‘Products’, korang boleh tengok jugak Best Sellers, Promotions, Reviews, Tutorial dan What’s New di Hansaegee Nature ni.





Tapi disebabkan I ada tengok Instagram Hansaegee Nature ada buat harga promosi combo untuk Aloe AC Clean Bubble, I terus je bahagian Promotions dan cari promosi untuk 2 Aloe AC Clean Bubble Cleanser dengan harga MYR110 sahaja. Harga asal kombo ni MYR130 tau. Jimat ! Selain cleanser ni, ada juga kombo untuk produk yang lain jadi senang la korang nak pilih yang mana jadi idaman hati. I suka beli kombo terus, simpan stok dekat rumah tak ada la dah habis baru tergesa-gesa nak cari.





4. Kalau dah settle pilih boleh tekan cart untuk checkout. 









5. Isi semua details untuk penghantaran. Korang boleh pilih cara penghantaran menggunakan courier Pos Laju atau GDex. Bagi I cara ni lagi memudahkan sebab ada sesetengah kawasan service untuk courier tu agak tak okay, jadi kita boleh buat pilihan sendiri. Boleh pilih ikut keselesaan okay.



Free shipping? Penghantaran percuma ni kalau korang order minimum RM70. Macam barang I lebih dari RM70 jadi dapat la penghantaran percuma yeay jimat ! Kalau korang punya order tak sampai RM70 jangan risau caj penghantaran dia biasa je RM8 untuk Pos Laju dan RM9 untuk GDex. Boleh tengok sini(https://hansaegee.com/shop/shipping-rates) untuk caj ke Sabah & Serawak.





6. Cara pembayaran pula ada dua, melalui Ipay88 dan Bank Tranfer. I lagi suka guna Ipay88 ni sebab mudah. Pilih je nak bayar melalui bank apa akan dia akan directkan ke laman web bank untuk bayar. Tak payah nak masukkan no akaun, korang kena login akaun bank je.



Kalau Bank Tranfer pula korang boleh terus transfer ke akaun Maybank atau CIMB pihak Hansaegee Nature. Nanti bila dah klik jenis pembayaran, mereka akan sertakan number akaun untuk Bank Tranfer.








7. Lepas dah settle pembayaran, korang akan dapat email macam I yang ada semua maklumat seperti number order, billing info, shipping info dan invoice. Tak sabar tunggu barang sampai !






I suka laman web Hansaegee Nature ni. Pertama, details untuk setiap produk lengkap. Contohnya macam gambar di atas. Semua fungsi produk, bahan yang digunakan, cara penggunaan siap gambar dan video sekali lengkap. Gambar yang digunakan pula memang gambar sebenar produk jadi kalau korang pertama kali membeli di Hansaegee Nature, boleh tengok gambar sebenar produk mereka di laman web ni.



Lepas I daftar tadi I ada terima email pihak Hansaegee Nature bagi ganjaran 50 points. Dekat bahagian setiap produk pun ada tulis berapa point kita akan dapat jika beli barang tersebut. Contohnya, I beli 2x Aloe AC Clean Bubble Cleanser, I dapat 110 points. Rupanya point tersebut adalah ganjaran kepada ahli. Ahli boleh menggunakan point tu untuk pembelian barang di website Hansaegee Nature.



Minimum point untuk redeem adalah 100 points dan 100 points mewakili RM1. I dah ada 160 points, 50 masa daftar dan 110 masa checkout pencuci muka tu. Kalau kumpul point banyak-banyak bertambah jimat la setiap kali I checkout.







Paling best siap dapat hadiah dengan pembelian produk Hansaegee Nature. I memang suka bila dapat hadiah percuma ni sebab rasa dihargai hahaha. Disebabkan I order RM110 haritu, I dapat paperbag, cermin dan pen. Setiap range pembelian, korang akan dapat pelbagai hadiah menarik contohnya RM180 hingga RM249 akan dapat pen bersama tuala atau 2 cermin atau 1 cermin dan 1 pouch. Menarik kan? Semakin banyak korang beli semakin best hadiah yang diberi. Siap dapat Aloe Mask dan Yougurt Mask percuma lagi.



Kalau korang berminat untuk membeli semua produk dari Hansaegee Nature, diaorang ada buat Year End Sale start 26 Dec 2018 hingga 2 Jan 2019 tau. Sekarang la masanya nak kumpul stok skincare. Semua item ada diskaun yang tak patut dilepaskan. Pergi je ke laman web Hansaegee Nature dan buat pembelian sekarang.





Website : www.hansaegee.com/shop
Instagram : https://www.instagram.com/hansaegeenature/
Facebook : https://www.facebook.com/HansaegeeNature
Youtube : https://www.youtube.com/c/HansaegeeNatureMalaysia



38 comments

  1. Wah bagusnya! Tutorial yang lengkap dan pastinya sangat membantu. Suka packaging dia yang nampak kemas dan smooth gitu. Produk Korea pun semakin lama semakin banyak ni dan rata-rata semua memang dapat positif review juga. Boleh pening nak pilih ni. Hihi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aha kebanyakkan produk korea memang best salah satunya Hansaegee Nature laa

      Delete
  2. This is the first time i dengar about this website and product.. looks really interesting because i suke sgt aloe and tea tree!

    ReplyDelete
    Replies
    1. you should try their product. so far I really love their cleanser

      Delete
  3. Sounds like a very good product and easy to shop online. I am looking for a cleanser actually. Should give it a try.

    ReplyDelete
    Replies
    1. try shopping at their website. so easy to understand and fast delivery

      Delete
  4. Alamak. Satu lagi portal shopping online. Bahaya nie (sambil perlahan-lahan browse laman web nya). Dah la siap bagi free gift plak tu.

    ReplyDelete
  5. samalah, suka beli kalau ada freegift hahaha. tak pernah try lagi brand ni tapi selalu baca airah punya review haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. lepas ni boleh la try sha. airah memang suka sangat cleanser dia

      Delete
  6. haven't try Hansaegee Nature brand yet. the products macam best. I see the price is also affordable which I don't mind to try it out next time. hope it works for me too

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya the price is so affordable for 3-6 month usage.

      Delete
  7. Akak tak pernah dengar lagi jenama ni...first time dengar dan baca entry ni..nampak bagus sebab lebih menggunakan bahan semulajadi..harga pun berpatutan dan mampu milik..boleh check lagi la..mana tau boleh cuba nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh la try nanti kak sebab best untuk kulit jerawat dan berminyak

      Delete
  8. Orang perempuan kalau ada shopping online terutama produk kecantikan dan makeup ini mensti gilerrr hehehehe kita orang laki tengok jer lah wakakakaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha laki pun ada jugak yang suka shopping skincare tauuu. yang jenis jaga muka tu

      Delete
  9. tak pernah dengar brand ni.. kalau sis tak buat entri ni.. mmg tak tau .. nnt i nak try lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena try nanti sebab banyak sangat perubahan pada kulit bila dah cuba

      Delete
  10. Brand ni macam baru je sebab ni baru dengar nama brand ni. Suka sangat brand yang menggunakan bahan semulajadi. Kena kurangkan guna barang yang ada bahan kimia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lama dah ezna brand ni. ramai dah pakai nanti check la instagram diaorang banyak feedback

      Delete
  11. Ad terbaca pasal produk ni ritu. Produk korea nowdays banyak yang best2. Boleh la suggestkan dekat mak.Mesti dia suke.hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. sesuai dengan semua peringkat umur. hadiahkan pada mak la haha

      Delete
  12. Penah dengar brand ni. Bagus entri ni details. Wahh beli produk siap dapat point. Memang berbaloi kan. Sekarang banyak buatan korea masuk ke Malaysia sebab permintaan tinggi. Ena tengok drama korea pon terpegun kulit mereka cantik. Sampai suami kata dorang ni tak makeup ke..hahahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah airah pun suka sangat tengok kulit orang korea memang cantik sangat. sebab tu gigih jugak lengkapkan skincare routine

      Delete
  13. produk hansagee ni best juga ye..akk ada dapatkan awua whitening cream dia..memnag best snagat

    ReplyDelete
    Replies
    1. airah pernah pakai yang tu dulu. memang best kebanyakkan produk dia

      Delete
  14. Pernah pakai bubble cleanser sebelum ni, best..lembut je kat tangan. Tapi brand hansaegee ni tak pernah try lagi. Packing comel, selamat dan paling penting brand Korea tak takut nak try. Takde timbang kilo kan :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan timbang kilo. ori dari korea haha. airah dah cuba memang best

      Delete
  15. Produk bagus. Cara membeli pun senang je kot internet. Pasni makin ramai la pengguna baru

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang semua beli online je tunggu barang sampai depan rumah haha

      Delete
  16. Wah ada promosi la kalu beli yg kombo nie. Jimat rm20 tue.. Leh dapat free shipping lagi. Best2.. AM suka.. Terima kasih atas info.. Leh terus purchase online.. Senang, mudah n cepat

    ReplyDelete
    Replies
    1. banyak dia punya reward kalau beli online dengan hansaegee nature. diaorang tak kedekut langsung dengan points, gift, promotion lagi

      Delete
  17. Owh.. Dah bertapak dari tahun 2011 yer. Tapi bari first time dengar pasal product Hansaegee ni. Tapi best lah. Sebab boleh kumpul point. Dapat free gift pulak tu. Thanks for sharing.

    ReplyDelete
  18. Pernah dengar nama brand ni, and memang ramai bagi review yang bagus. btw, produk korea memang biasanya guna bahan organik dan sangat sesuai untuk semua jenis kulit

    ReplyDelete
  19. Tak pernah dengar lagi pasal prduk ni..baca review nampak macam menarik, produk korean ni bahan2 diorg mmg bermutu.

    ReplyDelete
  20. Macam best je Hansaegee Bubble Cleanser tu Airah. I tengok ramai yang pakai product tu. Tengok macam dia membersih dengan berkesan. I tak pernah lagi pakai cleanser yang jenis bubbe ni.

    ReplyDelete
  21. By the by, everybody has their very own feelings with regards to logo structure. A considerable lot of them would state basic logo plans are progressively reasonable, though the rest would lean toward complex logos to outstand others in innovativeness. This is because of enhanced viewpoints that fluctuate from individual to individual. logo design service

    ReplyDelete