Phyto Mask and Probiotics Moisturizing Mask

Sebagai seorang yang suka beauty related stuff, bila dapat cuba brand baru memang rasa excited. I suka cuba skincare yang jarang orang guna tapi terbukti berkesan. Ada juga beberapa brand yang I tak pernah dengar dan tahu pun sebelum ni tapi famous ramai orang guna. Bila I ada peluang nak guna produk yang banyak review, bersemangat nak tahu sesuai ke tak dengan kulit I. Barang skincare jarang buat I tak excited haha.



Lagi-lagi kalau I cuba sheet mask. Bagi I sheet mask ni tricky sikit sebab dalam fikiran I memang dah fikir sheet mask sepatutnya bagi instant effect. Kalau pakai seet mask tapi macam tak ada kesan langsung tu rasa membazir je. Jadi I nak share dengan korang, sheet mask yang confirm bagi kesan pada kulit korang dan sangat sesuai dengan kulit sensitive. Kalau kulit sensitive ni kadang tak boleh pakai bahan yang tak sesuai, yang ada pewangi atau yang terlalu kuat. Sheet mask dari VTCosmetics ni best sebab…. 







Phyto Mask

For sensitive skin that easily redden by external stimuli.
For those looking for a mild mask without irritation.
For those who wants a moist and concentrated moisture with a fresh feel.



Antara kelebihan Phyto Mask ni, mengandungi EWG Green untuk mengurangkan iritasi kulit dari bahan-bahan yang berbahaya kepada kulit dan mengandungi pelbagai bahan yang bermanfaat kepada kulit. Moisturizing and soothing sensitive skin sebab mengandungi hyaluronic acid dan glycerin untuk membentuk lapisan perlindungan lembapan. Jadi kulit lebih lembap dan lembut. Bahan topeng sheet mask itu sendiri dari natural wood cellulose dan natural friendly fabric memastikan penyerapan lembapan yang maksimum pada kulit pemakai.



Bahan yang digunakan pula antaranya Water Essence, Phyto Complex dam Adansonia Digita (Baobab) Seed Extract yang semestinya berfungsi untuk lembapan kulit yang maksimum, menyegarkan kulit kusam, sesuai untuk kulit yang terlalu sensitive. Sheet mask ni juga tak ada artificial fragrance. Bau yang ada pun dari bahan-bahan semulajadi yang digunakan antaranya Citrus Oil, Camomile Oil, Rose Flower Oil, dan pelbagai lagi.







Probiotics Moisturizing Mask

Mask kedua ni unik sikit bagi I sebab mengandungi Probiotics Complex untuk menguatkan kulit which is sangat menarik. Probiotic dari 5 jenis lactic acid bacteria membantu memberikan kulit lembap dan melindungi kulit dari kehilangan lembapan. Essence sheet mask ni juga dari tumbuhan, jadi kulit instant lembap dan melindungi kulit sensitif.





Antara lima Probiotics Ingredients yang digunakan adalah Lactobacillus Ferment, Bifida Ferment Lysate, Aureobasidium Pullalans Ferment, Milk Ferment Filtrate dan Yogurt Extract. Mesti korang pernah dengar kan salah satu nama probiotics ni. Bila tahu fungsi probiotics ni pada kulit, memang sangat banyak. Selain itu sheet mask ni juga ada Hyluronic Acid dan Rosa Damascena Flower Water yang berfungsi untuk memberikan lembapan.



Memang kedua-dua mask ni berfungsi untuk memberikan kelembapan yang cepat pada kulit. Kalau tiba-tiba kulit korang rasa kering, tak segar dan nampak kusam boleh la terus pakai sheet mask. Confirm kulit rasa lebih lembap, segar dan pori nampak cantik!





Cara I pakai sheet mask, lepas cuci muka guna pencuci muka, I akan pakai serum dan toner. Kemudian baru sheet mask. Rasa best sangat kulit bila dah buka sheet mask tu. Semua bahan yang digunakan berjaya masuk dalam kulit I lepastu kulit rasa toink toink hahaha. Kalau korang nak tengok kulit I lepas pakai kedua-dua sheet mask ni boleh tengok video di Instagram SINI



Bagi I, kedua-dua sheet mask ni I suka tapi paling faourite yang Probiotic Sheet Mask tu sebab rasa dia lain bila pakai pada kulit. Rasa wow sangat. Kalau korang nak beli boleh check Instagram VT_Cosmeticsmy atau pergi je Shopee dia. Rugi kalau tak cuba sebab kulit I suka! Of course akan repurchased lagi.





16 comments

  1. Macam best plak mask tu..suka pakai kalau ada pelembab sekali..nak try laa nanti..

    ReplyDelete
  2. ahh, lamanya tak pakai sheet mask... maybe boleh try this one nanti =D

    ReplyDelete
  3. Rawlins sejenis yang gemarkan mask - terus macam nak try lepas baca your review. Senang nak beli sebab dah tau katne nak cari. Thanks

    ReplyDelete
  4. Bestnya pakai mask. Kalau kulit sensitif boleh try yang ni laa ya. Kulit akk ni jenis sensitif ..

    ReplyDelete
  5. Both mask looks good to try. Is this Korean brand? Tetiba berminat lah pula. Thank you for sharing.

    ReplyDelete
  6. cantik jugak la packaging dia. ingredients pun bagus utk kulit. saya pun jenis suka mask, boleh la try nanti

    ReplyDelete
  7. bestnya rest muka pakai mask..tambah lagi bila lepas satu hari mengadap pc kat office. boleh BBL cuba beli satu nie

    ReplyDelete
  8. Bagus pakai sheet mask. Kulit tak kering teruk sangat. Fana pun rajin juga pakai sheet mask.

    ReplyDelete
  9. haha nampak best ya sheet mask ni :) boleh cuba beli and pakai ni

    ReplyDelete
  10. I suka pakai sheet mask.. Semua jenis i suka pkaai.. Boleh try yang ni.. Suka pakai yang boleh lembapkan muka

    ReplyDelete
  11. Okay nak cari juga sheet mask ni. Tambah koleksi mask yang ada. Best pakai time duk rehatkan diri. Rasa fresh je muka bila pakai mask.

    ReplyDelete
  12. bestla produk ni...nampak packaging ni simple tapi tetap menarik...

    ReplyDelete
  13. Menariknya sheet mask ni. Iza tak pernah lagi try brand ni. Boleh la nnti cuba jgk.

    ReplyDelete
  14. Dah lama xpai mask sbb jenis xrajin haaaatp bila dah pakai mmg best rasanya

    ReplyDelete
  15. Sheet mask mesti ada dlm list. Best kan manjakan kulit. Lembut dia lain macam berbeza kalau tak pakai.

    ReplyDelete
  16. menariknya. packaging dia pun nampak simple n cool . nanti boleh la cuba. nampak bagus .

    ReplyDelete